9/17/2011

טכנולוגיות- מתן פיזנטה

אילתורים // חלק מהיום יום ההודי. לא תמיד יש בכפר את הכלים לתקן דליפת מים, והפתרון המהיר הוא טלאי על טלאי (גם אם הטלאי לא אטום בפני עצמו..).

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. אילתור, ג'וגאד, הוא אכן יכול להיות סוג של אמנות.
    במקרה הזה, אין ספק שמדובר בטכנולוגיה כושלת ובניסיון לא מוצלח. מעניין לחקור מקרים כאלה. כשלונות, טעויות, מחדלים ותאונות הם חלק מהחיים בכל מקום וגם כמובן, למרבה הצער, בהודו.
    מורי, פול ויריליו, טוען ש"כשהמציאו את הרכבת, המציאו את הירידה מהפסים, וכשהמציאו את המטוס, המציאו את ההתרסקות". הוא תמיד חשב שזה אסון שעושים מוזיאונים שחוגגים את המדע והטכנולוגיה, ולמעשה, אחד מהפרויקטים של חייו, שהוא חותר בעקביות להשלמתו, הוא להקים את "מוזיאון התאונות".

    ReplyDelete
  3. עוד משהו באותו עניין. איל ויצמן, אדריכל וחוקר ישראלי שמתגורר בלונדון, עוסק בשנים האחרונות במה שהוא מכנה "ארכיטקטורה פורנזית" חקירה פורנזית היא מה שאנחנו מכנים בעברית "זיהוי פלילי", כלומר ניסיון להבין אירועים שהתרחשו במציאות דרך העקבות והסימנים שנותרו. כך למשל הוא נקרא לחקור אירוע מסוים במלחמת יוגוסלביה שבו היה צורך לקבוע איזה צד אחראי על הפגזת מסגד כלשהו. לצורך החקירה תועדו ההריסות ועברו דיגיטציה. נבנה מודל ממוחשב של המבנה ובהתאם לחוות דעת של מומחים צבאיים שהשתתפו בחקירה, נערכו סילומציות שבהן "הופצץ" הבניין מכל הכיוונים בהתאם לכלי הנשק שהשתתפו בארוע, במטרה להגיע בסופו של דבר אל החורבה הסופית.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.